« 使えるな、すし酢。 | トップページ | 福井でいうベル »

2008年4月14日 (月)

ゴミ事情

市によってだいぶ違うんやね。
福井市は燃えるゴミは、簡単にいうと、木か紙か布か生ゴミ。
でも、大きいものは粗大ゴミ。
プラはもちろん燃えないゴミで、月に二回しか出せないから部屋にゴミたまってたなぁ。。

ところが、静岡市は、燃えるゴミに、プラの袋も出せるし、プラの容器も出せる。

燃やしているらしい。
燃やすときにでる熱を、なにかに利用してるみたい。

週二回も燃えるゴミの回収があるから、ゴミがでない。

楽チンだけど、
かなりありがたいけど、

地球に優しい人間にはなかなかなれなさそうです。

« 使えるな、すし酢。 | トップページ | 福井でいうベル »

コメント

ミキしゃんお久しぶりです☆彡
静岡県民おめでとうございます!!
エリコしゃまからお噂はお聞きしてましたが、現実だと思うと胸が熱くなって少しウルっとしてしまいました(o^▽^o)
気付いたら福井を発って早3年目に突入してしまいました。ミキしゃんに逢いたくて会えなくてさびしいですが、ブログで元気な姿が想像できて嬉しいです♪ またお時間ある時に遊んでやってくださいです!

>>コズエちゃま。
元気かな?
エリコと会ってるんやねーっ
わたしもつぎは参加したいっ
東京までバスあるし、近いうちに行くから会おうね!

Excellent pieces. Keep writing such kind of information on your page. Im really impressed by it

Lovely website! I am loving it!! Will come back again. I am taking your feeds also

Thanks for writing your opinions on the subject at hand with an open mind. This topic tends to get skewed in many different ways so it’s great so see someone give it a good shake.

Somebody essentially help to make severely posts I might state. This is the very first time I frequented your website page and thus far? I surprised with the analysis you made to make this particular post amazing. Wonderful task!

I am very happy to read this. This is the kind of manual that needs to be given and not the accidental misinformation that is at the other blogs. Appreciate your sharing this best doc.

コメントを書く

(ウェブ上には掲載しません)

トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.f.cocolog-nifty.com/t/trackback/39545/20229290

この記事へのトラックバック一覧です: ゴミ事情:

« 使えるな、すし酢。 | トップページ | 福井でいうベル »